Amanida de col

Quan pensem en amanida es possible que ens vingui al cap la imatge d’un plat amb una mica d’enciam, quatre talls de tomàquet, una mica de ceba, pastanaga i algunes olives. En definitiva, una amanida verda de tota la vida. Però perquè pensem en aquesta amanida tant clàssica si n’hi ha mil més? Avui us portem una versió reduïda en calories de la famosa amanida americana Coleslaw que podeu fer amb antelació i guardar-la a la nevera durant dies!

Temps:

1 h 15 min (1h de repòs)

Dificultat:

Fàcil

Ingredients

  • ¼ de col
  • 2 pastanagues
  • ½ poma
  • Formatge batut 0%
  • 1 cullerada de mostassa
  • Vinagre de poma
  • Oli d’oliva verge extra
  • Sal i pebre
Avui us portem una versió reduïda en calories de la famosa amanida de col americana Coleslaw per no haver de fer una típica amanida verda.

Elaboració

    1. Netegem bé la col, les pastanagues i la poma. Tallem la col a juliana, a tires fines i llargues, ratllem les pastanagues i la poma i ho reservem en un bol.
    2. Preparem la salsa de l’amanida amb tres cullerades de formatge batut 0%, una cullerada de mostassa, un bon raig d’oli d’oliva i sal i pebre al gust. Ho barregem tot bé. Si volem que la salsa sigui menys calòrica hi podem jugar amb la quantitat d’oli.
    3. Afegim la salsa que acabem de fer al bol de les verdures i fruita que teníem reservat i ho deixem reposar almenys una hora a la nevera. Passat aquest temps, ja podem emplatar i gaudir.

Podeu jugar amb trossos de poma més grans per crear una bonica decoració com hem fet nosaltres.

I per si voleu “tunejar” una mica més aquesta amanida de col, podeu afegir-hi (quan sigui temporada) altres tipus de col com la col kale o la llombarda. I a la salsa hi podeu afegir alguna espècie o herba fresca com el romaní.

Skip to content